Jeg har haft min LinkedIn-profil siden 2010. Først som klassisk jobsøgende, siden som blogger og aktiv sælger på LinkedIn.
Men selvom det gik fint med at være aktiv og engageret, og at jeg skrev opslag og artikler, så skete der ikke rigtigt noget.
Derfor tog jeg fat om roden på “Du skal bare være aktiv”-flosklen, som man hører fra marketingbureauer en masse. I mine undersøgelser, fandt jeg ud af noget interessant: Du behøver ikke være aktiv på LinkedIn for at sælge der!
I løbet af de seneste år, hvor jeg har arbejdet professionelt med LinkedIn både for kunder og for mig selv, har jeg lært en masse om, hvordan mediet fungerer, hvordan man bygger et tillidsvækkende personligt brand, og hvilke succeser der kan og ikke kan gentages.
Jeg har anvendt de ting, jeg har lært, og jeg har hjulpet og rådgivet hundredevis af mennesker om LinkedIn – både kunder, kolleger og andre forretningsrelationer. Spørgsmålet er altid, hvordan de kan løfte deres tilstedeværelse på LinkedIn til et niveau, hvor deres leads og kunder ikke længere kan ignorere dem.
I processen har jeg hørt mange beklage sig over LinkedIn og hele Social Selling-metoden. De forstår godt, at aktivitet giver dialog, og at dialog kan give salg, men der er for langt fra opslagskommentarer til kaffemøder. Og det er for svært at være online med nyt indhold hele tiden. De har brug for at forenkle LinkedIn-salget. De har brug for, at der er kortere fra salgsaktivitet til salgsmøde.
Derfor har jeg lavet workshoppen “Sales Team LinkedIn Booster”.
For at hjælpe salgsteams, rådgivere-teams og account managersmed at få succes og salg med LinkedIn, uden at det tager al deres tid.
Workshoppen “Sales Team LinkedIn Booster” får dit salgteam helt op i gear med det opsøgende salg på LinkedIn. Vi arbejder med kold kanvas, lunkne prospekter og helt købeklare leads, som bare lige skal hjælpes med at trykke på aftrækkeren. Vi spidser blyanten og giver alle dine sælgere en superskarp LinkedIn-profil, som emmer af kompetence, professionalisme og “jeg-kan-skabe-værdi-for-dig”.