Linkedin-guide: 5 ting du skal kende
LinkedIn er rigtig brugbart til at holde styr på dine forretningsforbindelser og til at udvide og styrke dit netværk. Men man kan faktisk også bruge LinkedIn til meget mere end bare at ønske Torben fra studiet tillykke med jubilæet.
Du kan annoncere på samme måde som på Facebook, opbygge dit brand og flere andre ting. Som du måske har gættet, er det lige præcis det, vi skal tale om i dag! Her er vores Linkedin-guide:
#1 Markedsfør direkte til dine kunder
LinkedIn er BtB-himlen! Sælger du dine produkter direkte til andre virksomheder er LinkedIn et fantastisk sted. Tænk over det. Hvem er på LinkedIn? Professionelle. Én ting, som folk altid oplyser på LinkedIn, er deres beskæftigelse. Så hvis du sælger revision, kan du filtrere dine annoncer efter kun at ramme folk, der sidder med økonomi.
Oven i købet oplyser man også på sin LinkedIn, hvor i landet man arbejder. Det har folkene bag LinkedIn luret, så du filtrerer også efter, hvorhenne i landet dine potentielle kunder skal arbejde.
Som et lille kirsebær på toppen fortæller LinkedIn dig også, hvor mange potentielle medlemmer du rammer med dine filtre. Så hvis du kun rammer 20 medlemmer, skal du måske udvide dit marked lidt mere.
LÆS OGSÅ: Hvordan din SMV skal være på Facebook
#2 Opbyg dit brand
LinkedIn er fyldt med grupper. De her grupper henvender sig til at alle professioner og brancher. Så find en gruppe, hvor din virksomhed passer ind. Hvis du har læst flere af vores artikler her på siden, vil du også vide, at vi næsten altid anbefaler dig at skrive artikler til din egen hjemmeside. Dem kan du lægge op i de grupper, hvor det giver mening. Kan folk lide, hvad du deler, vil de blive ved med at læse.
Samtidig kan du også lave en virksomhedsside, hvor du deler de artikler I har liggende på hjemmesiden. Så vil I få følgere til jeres virksomhed, som sikkert vil referere kunder til jer fra deres egen omgangskreds.
#3 Engager dig
Noget som fungerer rigtig godt på LinkedIn er, at folk ofte kommenterer de ting de læser. Både for at ride lidt med på bølgen fra jeres opslag, men også for at give konstruktiv feedback. Der er endnu ikke gået Facebook i kommentarsporet på LinkedIn, hvilket er dejligt forfriskende at læse.
Når du læser kommentarerne, kan du med fordel skabe en forbindelse til de folk, der tager sig tid ud af deres dag til at give dig noget opmærksomhed. De kan blive en værdifuld ressource senere hen. Svar desuden også på kommentarerne, også selvom det bare er et ”Tak for din feedback, Morten!”.
Alt det her leder nemlig videre til punkt nummer fire.
#4 Udnyt dit netværk i din markedsføring
Det lyder måske lidt underligt, at man skal ”udnytte” sit netværk til sin markedsføring. Men der er mening bag! Noget som fungerer vildt godt i markedsføringen er kundecases. Hvis folk kan læse, at andre har nydt godt af dig og din virksomhed tidligere, er de mere tilbøjelige til at bruge jer også. Hvis du er forbundet med dine kunder, kan du lige slå op fra din private profil, at du rigtig gerne vil snakke med nogen tidligere kunder, du kan bruge til en case.
Hvis ikke, kan du sende følere ud og høre om der er nogen, der er interesserede i at lave en case med jer. Brug casen i din markedsføring efterfølgende, og så har du en skudsikker opskrift på succes!
LÆS OGSÅ: Anne Buhl fortæller, hvad hun får ud af arbejdet med video
#5 Lær nye ting
Som jeg fortalte før, er det godt at dele sine artikler, men det er virkelig også værd at bruge tid på at læse andres! Der er rigtig meget vidensdeling på LinkedIn.
Tit er de såkaldte ”guruer” inden for forskellige fag ikke generte, når det kommer til at dele ud af deres egen visdom. Internettet har gjort det rigtig nemt at være sådan en guru, så der findes højst sandsynligvis også en til din branche. Hvis du følger dem, kan du lære alle de nye tricks der kommer inden for din branche. Tro mig, dine konkurrenter gør det sikkert allerede.
Med denne artikel i baggagen er du klar til at tage LinkedIn med storm! Du kan automatisere mange processer på LinkedIn præcis, som du gør på Facebook, så det er bare med at spænde sikkerhedsselen, og lade LinkedIn klare det tunge arbejde og tage din virksomhed til nye højder!
5 værktøjer, som booster dit salg på LinkedIn
Er du også træt af at gå den lange stenede vej, for at skabe salg med LinkedIn?
Det var jeg. Og derfor så bruger jeg i dag nogle værktøjer, som gør det 100 gange nemmere, at trække leads i land, når jeg bruger LinkedIn.
You should try it.
1 kommentar