ENSARTETHED PÅ LINKEDIN BETALER SIG
Når du brander dig på nettet, er det vigtigt at folk forstår, hvem du er. Flere og flere virksomheder bruger i dag LinkedIn til at brande sig og profilere sig på nettet. Med god grund!
De sidste 10 år er der kommet over 400 millioner nye brugere på LinkedIn. Du har altså et uanet antal potentielle kunder på LinkedIn. Men derfor er det også vigtigt, at folk ved og forstår, hvem du er.
DERFOR ER ENSARTETHED VIGTIGT
Ensartethed på LinkedIn er utroligt vigtigt. Når du skriver opslag og udgiver blogindlæg, så er det vigtigt, at potentielle kunder ser den samme virksomhed hver gang. Det bliver forvirrende, hvis du i et opslag bruger en mere uformel tone, hvis det blogindlæg, opslaget linker ind til, er en akademisk afhandling om, hvordan online bogføringsprogrammer har ændret typen og antallet af fejl i bogføringen.
Der skal altså være en rød tråd. Eller ved kunden ikke, hvem I er, og kan måske ikke få et klart billede af, hvordan du er i virkeligheden? Er du den down-to-earth fyr, der snakker uformelt, eller er du en akademisk type, der ikke er dus med kunden og ikke taler deres sprog. Derfor er det også vigtigt, at I internt i virksomheden har nogle retningslinjer for, hvordan I skriver.
Retningslinjerne giver sammenhæng mellem jeres tekster.
HVORDAN FINDER VI UD AF, HVORDAN VI SKAL AGERE?
Det kan selvfølgelig være svært at vide, hvordan I skal fremstå over for alle de potentielle kunder. Nogen vil måske finde dig for useriøs og ønsker, at du var mere formel i tonen på LinkedIn. Andre finder dig for seriøs til, at de kan forestille sig at arbejde med dig.
Den bedste måde at finde ud af, hvordan du skal fremstå, er ved hjælp af personaer. Det kan du læse rigtig meget om lige her.
Simpel forklaret, så skal du henvende dig til dine kunde, på den måde der passer bedst til dem. Med i tankerne bør du naturligvis også have jeres eget brand. Det ser sjovt ud, hvis du er en ”ung” virksomhed, men så bruger ”De”, når du skriver til dine kunder. Den formelle tiltaleform vil ikke passe til jeres brand.
KAN MAN ÆNDRE SIN AGEREN PÅ LINKEDIN?
Virksomheder vokser og udvikler sig. Derfor er det ikke sikkert, at din ageren på LinkedIn vil blive ved med at være den rigtige. Men kan man bare lige sådan ændre den? Det kan du uden tvivl. Men ikke fra den ene dag til den anden.
Du kan jo blive nødt til at ændre din måde at agere på, hvis du finder ud af, at du enten har valgt forkert, eller du finder ud af, at din virksomhed udvikler sig i en retning, hvor sproget for eksempel er mere formelt. De kunder, du har allerede nu, er dog vigtige at holde fast i. Derfor bliver du nødt til at planlægge dit skift i tone lidt.
Hvis du fra den ene dag til den anden bliver en helt ny person i dine tekster, er det alt for forvirrende for dine kunder. Underbevidst vil de måske opleve, at du er blevet til en helt ny person. Udviklingen skal derfor være gradvis.
Hvis du synes, at det er svært at finde hoved og hale i arbejdet med ensartethed på nettet, kan du jo altid tage inspiration i dine konkurrenter. Kig rundt på deres LinkedIn- og Facebookside, måske på deres hjemmeside, og se hvordan, de tackler den her udfordring. Det vil sikkert være lærerigt.
5 værktøjer, som booster dit salg på LinkedIn
Er du også træt af at gå den lange stenede vej, for at skabe salg med LinkedIn?
Det var jeg. Og derfor så bruger jeg i dag nogle værktøjer, som gør det 100 gange nemmere, at trække leads i land, når jeg bruger LinkedIn.
You should try it.